suomeksi

Tervetuloa Suomi-kirkkoon!

Suomi-kirkko on luterilainen kirkko Tokion Nakanon kaupungin osassa. Kirkko rakennettiin vuonna 1990. Suomi-kirkossa kokoontuu Japanin evankelis-luterilaisen kirkon yksi paikallisseurakunta. Japaninkielinen jumalanpalvelus on joka sunnuntai klo 10:30. Myös Tokion suomalaiset kokoontuvat Suomi-kirkolla kuukauden 3. sunnuntai klo 14, lukuunottamatta kesä-heinä-elokuuta.

Suomi-kirkon työntekijät puhuvat suomea. Tarvittaessa ota yhteyttä: lähetystyöntekijät Hiroaki ja Päivi Yoshimura (heinä-elokuun Suomessa), puh. 03-3362-1105 tai sähköpostitse: bokushi@suomikyoukai.org

Suomen Luterilaisen Evankeliumiyhdityksen (SLEY) kautta lähetystyöntekijöitä on lähetetty Japaniin jo vuodesta 1900 alkaen.
Sley:n kotisivu (Lähetystyö)

Suomenkieliset tilaisuudet

Suomi-kai on vuonna 1974 perustettu Japanissa asuvien suomalaisten ja heidän perheidensä yhdistys. Sen jäsenet kokoontuvat joka kuun kolmantena sunnuntaina klo 14 Suomi-kirkolla, lukuunottamatta kesä-heinä-elokuuta. Kokoontumisessa lyhyen hartauden jälkeen kahvitellaan ja vaihdetaan kuulumisia ja suunnitellaan yhteisiä toimintoja ja tapahtumia. Tervetuloa!

Huom. jos muita henkilöitä kiinnostaa yhdistyksen toiminta, ottakaa yhteyttä alla oleviin henkilöihin ja kysykää mahdollisuudesta osallistua.

Lisätietoja, Suomi-kirkon työntekijä: Hiroaki Yoshimura, puh. 03-3362-1105

Riitta Nagahara, Suomi-kain puheenjohtaja: puh. 04-2423 2328, faksi: 04-2423 3151,
sähköposti: riitta-batik77@citrus.ocn.ne.jp

Japanin evankelis-luterilainen Suomi-Kirkko
1-36-20 Kamitakada
Nakano-ku Tokyo 164-0002 JAPAN
puh. 03-3362-1105
osoite japaniksi:164-0002 東京都中野区上高田1-36-20

Opastuskartta

Suosittelemme tulostamaan tästä linkistä opastuskartan, joka auttaa löytämään perille ensimmäistä kertaa.

Alla on lisäksi Suomi-kirkko Google-kartalla, punaisen “pisaran” sisällä olevan A-kirjaimen kohdalla.

Lähimmät asemat ovat Nakanon (中野駅)ja Higashi-Nakanon (東中野駅)juna-asemat ja Ochiain (落合駅) metroasema. Niistä on kaikista noin 15 minuutin kävelymatka Suomi-kirkolle. Näiltä asemilta Suomi-kirkolle löytää parhaiten yllä olevan opastuskartan avulla.

Shinjukun (新宿西口)ja Nakanon asemilta on Suomi-kirkolle myös bussiyhteys (bussi nro 宿08), joka kerrotaan tarkemmin yllä olevan linkin opastuskartassa.

Jos tulet autolla: Suomi-kirkon pihassa on kolmelle autolle parkkipaikka. Jos ne ovat täynnä, voit katsoa mahtuuko Wasedadoorin (早稲田通り) varrella oleviin maksullisiin parkkipaikkoihin.

Näytä kartta laajempana

• 12月 14日 11:00 am